خبری تفریحی
اخبار ایران و جهان,اخبار ورزشی,اخبار سیاسی
درباره وبلاگ


به وب سایت من خوش امدید
نويسندگان

شیوه های اصلاح رفتار کودکان مبتلا به ADHD

 

images

معلمان نیاز به آموزش و تجربه در زمینه اصلاح رفتار کودکان دارند و باید از کودکان مبتلا به ADHD انتظارات متناسب با وضع آنان داشته باشند. آنان باید نسبت به رفتار ین کودکان تا جایی که ممکن است از تشویق وبازخورد فوری استفاده کنند از رفتارهای اشتباه جزئی آنان چشم بپوشند و در قبال بزه های جدی آنان جریمه های موثر به کار ببرند. اگر قرار باشد که هر رفتار جزئی اصلاح شود نه تنها سبب نگرش منفی در کودکان می شود بلکه وقت زیادی هم می برد و معلمان را خسته می کند. در برخی شرایط مکن است استانداردهای رفتاری متفاوتی برای کودکان مختلف در یک کلاس مناسب باشد اما در چنین مواردی مفید است که از پشتیبانی دانش آموزانی که برای درک این تفاوت در صورت توضیح دادن به آن ها بلوغ فکری کافی دارند، استفاده کرد. مهم آن است که روشن شود این کار یک تدبیر کوتاه مدت برای غلبه افراد بر مشکلات فردی خود است. کودکان باید مورد تشویق قرار گیرند و با انجام فعالیت هایی که با سطح توانای آنان انطباق دارد عزت نفس آن ها زیاد شود. به عنوان مثال هدف معلمان باید شامل موارد زیر باشد:
تقویت مثبت تمام موفقیت ها از طریق پاداش های قابل لمس و مناسب
تجزیه تکالیف به گام های کوچک تر برای سهولت انجام آن ها
تمجید از رفتارهای مطلوب در عین چشم پوشی از رفتارهای نامناسب
تشویق همسالان به چشم پوشی از رفتارهای نامناسب و خودداری آنان از تفسیرهای منفی
فراهم آوردن فرصت هایی برای شاگردان جهت تقسیم موفقیت های خود با دیگران
توضیح دادن درباره توبیخ ها، در صورت ضرورت به صورتی واضح و با آرامش و دنبال کردن روان آن همراه با پاداش ها
استفاده از جرایم مختلف از قبیل بیرون کردن و محروم کردن فرد از امتیازات در صورت لزوم
نظارت بر رفتار کودکان بدون ایجاد مزاحمت برای آن ها
تشویق کودکان به استفاده از سیستم های خود- نظارتی و گزارش دادن درباره خود


لینک مطلب

 

مسئولان اظهارنظر شتابزده نکنند/ افزایش برخی تعرفه‌های تلفن ثابت مسیر قانونی را طی می‌کند



معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: افزایش برخی از نرخهاى خدمات تلفن ثابت در حال گذراندن مسیر قانونی برای تصویب و ابلاغ است.



link

 

با این رنگ موهای طبیعی موهایتان را مسی و بلوند کنید!!

 

به گزارش رها نیوز بسیاری از خانم‌ها در دوران گذشته برای رنگ‌ کردن موهای خود و آراسته به‌ نظر رسیدن دست به دامن انواع و اقسام گیاهان دارویی می‌شدند . شما هم اگر می‌خواهید مدتی به موهایتان استراحت بدهید بد نیست رنگ موهای طبیعی را تجربه کنید.اگر به سراغ مادر بزرگ خود بروید و از او در این باره بپرسید،

 

قطعا بیش از 10‌گیاه دارویی با رنگ‌های متفاوت و زیبا را به شما معرفی می‌کند که استفاده از آن‌ها موجب تغییر رنگ موها و ایجاد تغییر در ظاهر شما می‌شود. پیش از تولید و عرضه رنگ موهای شیمیایی در جهان بسیاری از زنان در کشورهای مختلف متناسب با نوع فرهنگ و رویش گیاهان دارویی

 

همان منطقه از این خاصیت گیاهان دارویی برای رنگ کردن موهای خود استفاده می‌کردند.این افراد از حنا برای حنایی کردن موها، از روناس برای مشکی‌کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موهای خود استفاده می‌کردند. در این مقاله شما را با برخی از رنگ موهای طبیعی که از گیاهان دارویی تهیه می‌شوند،

 

با این رنگ موهای طبیعی موهایتان را مسی و بلوند کنید!!

 

آشنا می‌کنیم. رنگ موهایی که به راحتی در آشپزخانه شما تهیه می‌شوند و کاربردی موثر و سالم در حفظ شادابی و نشاط مو و تغییر رنگ آن‌ها دارد.اگر در گروه افرادی قرار دارید که از رنگ‌های روشن لذت می‌برید و تصمیم دارید رنگ موی خود را به رنگ زرد یا بور در آورید بهترین روش استفاده از گیاه اسپرک است.

 

گیاه اسپرک انواع مختلفی دارد که از میان آن‌ها تنها یک نوع برای رنگ آمیزی موی سر مناسب است. بنابراین هنگام تهیه این گیاه حتما به فروشنده توصیه کنید که اسپرک برای رنگ مو نیاز دارید. برای تهیه عصاره اسپرک نیز لازم است 4 قاشق غذاخوری از آن را در 3 لیوان آب بجوشانید و پس ازصاف کردن و سرد شدن آن را روی موهای خود ماساژ دهید.

 

با ماساژ این عصاره روی موهای‌تان به مرور موها به رنگ زرد و پس از آن به رنگ بور در می‌آیند.پیش از پیدایش رنگ‌های شیمیایی در جهان بسیاری از مردم از گیاهان دارویی مختلف برای رنگ آمیزی موهای خود استفاده می‌کردند. امروزه نیز بسیاری از درمانگران طب سنتی استفاده از این رنگ‌های طبیعی و گیاهی را در مقایسه با رنگ‌های شیمیایی که استعمال آن‌ها عوارض جانبی نیز به همراه دارد، توصیه می‌کنند.

 

این درمانگران برای پوشاندن تار موهای سفید به مراجعان خود توصیه می‌کنند 2 قاشق غذاخوری تنباکو را با 2 لیوان آب به‌مدت نیم ساعت بجوشانند و سپس موهای خود را با محلول خنک شده تنباکو ماساژ دهند تا تارهای موی سفید شده به رنگ مشکی در آیند.اگر تمایل دارید

 

با این رنگ موهای طبیعی موهایتان را مسی و بلوند کنید!!

 

موهای‌تان را به رنگ مشکی تیره یا به‌اصطلاح پرکلاغی در آورید، توصیه می‌کنیم از محلول گیاه دارویی روناس استفاده کنید. این محلول می‌تواند در مدت زمان کوتاهی رنگی تیره و مشکی به تار موی شما ببخشد. برای تهیه این محلول کافی است 4 قاشق غذاخوری روناس را در 3 لیوان آب بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا بجوشد.

 

این محلول را پس از سرد شدن روی موهای‌تان ماساژ دهید. پیش از این مردم بسیاری در شرق آسیا و شمال آفریقا از این گیاه برای رنگ آمیزی پارچه استفاده می‌کردند.افرادی که تار موی سفید دارند و تعداد این تار موها در سر آن‌ها به حدی است که موجب نارضایتی آن‌ها می‌شود،

 

می‌توانند برای از بین بردن این مسئله از عصاره گیاه آقطی برای جلوه بیشتر موهای‌شان استفاده کنند.برای این منظور کافی است گیاه آقطی را از نزدیک‌ترین عطاری به منزل خود تهیه کنید و آن را با نیم لیتر آب روی حرارت ملایم بگذارید تا بجوشد. پس از 10 دقیقه عصاره‌ای از این گیاه به دست می‌آید.

The post با این رنگ موهای طبیعی موهایتان را مسی و بلوند کنید!! appeared first on رها نیوز.



لینک مطلب

 

این عادت های آرایشی را کنار بگذارید!!

 

به گزارش رها نیوز برخی از خانم ها عادت دارند هر روز از لوازم آرایش استفاده کنند. شما هم اگر جزو این دسته از خانمها هستید پیشنهاد می کنیم از این اشتباهات آرایشی فرار کنید.

 

خطرناک ترین عادت های آرایشی

 

برای بعضی از خانم‌ها آرایش کردن یک عادت روزانه است و ممکن است هر روز محصولات آرایشی مانند لوسیون‌ها و پودرها را استفاده کنند اما گاهی اوقات عادت‌های آرایشی و زیبایی ممکن است نتیجه عکس بدهند و سلامتی فرد را به خطر بیندازند. در ادامه به چند مورد از این عادت‌های آرایشی و زیبایی اشاره می‌کنیم و چگونگی جلوگیری از دردسرهای آرایشی را بیان می‌داریم.

 

استفاده از وسایل آرایشی دیگران

 

اکثر کارشناس‌ها بر این اعتقاد هستند که استفاده از وسایل آرایشی دیگران یک عمل بهداشتی نیست. برای مثال، اگرچه استفاده از برس‌ها یا رژ لب دوستتان ممکن است از نظر اقتصادی برای شما مقرون‌به‌صرفه باشد، اما از آنجایی‌که این وسایل آرایشی برای دوست شماست در نتیجه میکروب‌های او در این وسایل آرایشی وجود دارند و در صورت استفاده شما از این محصولات ممکن است میکروب‌های دوست شما به بدن شما انتقال یابند. علاوه بر این، تا حد امکان از وسایل آرایشی موجود در مغازه‌های آرایشی و بهداشتی که برای تست استفاده می‌شوند خودداری کنید.

 

مواد شیمیایی آرایشی

 

در سال‌های اخیر در مورد مواد شیمیایی موجود در وسایل آرایشی بحث‌های زیادی شکل ‌گرفته است. تمرکز عمده این بحث‌ها روی دو ماده شیمیایی به نام فتالات و پارابن بوده است. در بسیاری از تحقیق‌ها میان فتالات‌ها (که در اکثر لاک‌های ناخن و صابون‌ها یافت می‌شوند) و افزایش خطر ابتلا به مشکلات سلامتی مانند دیابت و سطوح هورمونی کم پیوندی یافت شده است. پارابن‌ها (نوعی مواد شیمیایی نگهدارنده) ‌در دئودورانت‌ها، شامپوها، لوسیون‌ها و دیگر محصولات آرایشی یافت می‌شوند و در بعضی از تحقیق‌ها به پیوند میان پارابن‌ها و افزایش خطر سرطان پستان اشاره‌ شده است.

 

این عادت های آرایشی را کنار بگذارید!!

 

تمیز نکردن آرایش صورت قبل از خواب

 

بسیاری از مشکلات سلامتی ناشی از آرایش به‌دلیل استفاده نامناسب و نادرست از محصولات آرایشی است. برای مثال، اگر قبل از خواب صورت آرایش‌کرده خود را به ‌خوبی نشویید با مشکلاتی مواجه خواهید شد. این عادت زیبایی نادرست باعث بروز جوش صورت در فرد می‌شود و حتی منفذهای پوست صورت را مسدود می‌کند و در این حالت پوست صورت نمی‌تواند در حین خواب خود را ترمیم کند.

 

استفاده از برس‌های آرایشی کثیف

 

استفاده از برس‌های آرایشی کثیف باعث عفونت‌های پوستی می‌شود. به‌طور کلی، تمیز نکردن برس‌های آرایشی یکی از اشتباهات آرایشی مرسوم است. اکثر افراد نمی‌دانند که چه زمانی باید برس‌های خود را تمیز کنند، چون ظاهر اکثر برس‌ها بعد از استفاده نیز تمیز باقی می‌ماند. با وجود این، به این افراد باید گفت که پس از هر بار استفاده باید برس‌های خود را تمیز کنند، چون ممکن است پس از هر بار استفاده باکتری‌ها از صورت شما به برس انتقال یابند. به‌طور کلی، توصیه می‌شود که برس‌های خود را به‌طور منظم (برای مثال، هر چند هفته یک‌بار) تمیز کنید. برای شستن برس‌ها می‌توانید از محلول تمیزکننده برس‌ها یا آب گرم صابونی استفاده کنید.

 

ریمل مژه و آرایش چشم

 

ریمل مژه یکی از مرسوم‌ترین وسایل آرایش است که باکتری‌ها به ‌سرعت در آن افزایش می‌یابند، بنابراین باید همواره به این مهم توجه داشته باشید که برای چه مدتی از یک ریمل استفاده کرده‌اید. از میان تمام محصولات آرایشی ریمل کمترین طول عمر مفید را دارد و باید 3 ماه پس از باز کردن آن را دور انداخت. اطراف چشم محلی است که بسیار مستعد آلرژی است، چون پوست اطراف چشم بسیار نازک است. حساسیت‌های آلرژیکی به ریمل و آرایش چشم می‌تواند منجر به درماتیت پلک شود. ناخن یکی از مهم‌ترین عامل‌های آلرژی‌های چشمی است، چون با تماس دست لاک‌زده به چشم‌ها، مواد تشکیل‌دهنده لاک به اطراف چشم منتقل شوند.

 

این عادت های آرایشی را کنار بگذارید!!

 

عطرها و لوسیون‌ها

 

پارابن‌ها و رایحه عطرها و لوسیون‌ها از مهم‌ترین عامل‌های حساسیت‌های آلرژیکی به عطرها و لوسیون‌ها هستند. اگر یک لوسیون یا عطر جدید باعث بروز جوش در شما شد به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید. متخصص آلرژی می‌تواند با نگاه کردن به این لوسیون‌ها یا عطرها تشخیص دهد که کدام‌یک از مواد تشکیل‌دهنده آن باعث حساسیت آلرژیکی شما شده است. عطرها و لوسیون‌هایی را خریداری کنید که به هیچ‌یک از مواد تشکیل‌دهنده آن حساسیت نداشته باشید.

 

رنگ‌های مو

 

در رنگ‌های مو یک ماده شیمیایی به نام فنیلن‌دی‌آمین وجود دارد که می‌تواند باعث حساسیت‌های آلرژیکی شود. این حساسیت آلرژیکی خود را در پوست سر و اطراف چشم نشان می‌دهد. اگر به این ماده شیمیایی حساسیت دارید از خرید رنگ موهایی که حاوی این ماده شیمیایی هستند خودداری کنید. به‌طور کلی، اگر رنگ مویی باعث حساسیت شما شد می‌توانید به یک متخصص آلرژی مراجعه کنید تا تشخیص دهد که کدام‌یک از مواد تشکیل‌دهنده آن باعث حساسیت آلرژیکی شما شده است.

 

مانیکور ژله‌ای

 

مانیکور ژله‌ای در مقایسه با مانیکورهای قدیمی‌تر بادام‌تر و پایدارتر است، اما در گزارش اخیر انجمن متخصصان پوست آمریکا در مورد این نوع از مانیکور نگرانی‌هایی بیان ‌شده است. مانیکور ژله‌ای می‌تواند باعث نازکی ناخن و همچنین خشکی ناخن شود. در تحقیقات پیشین همچنین به خطرات احتمالی اشعه فرابنفش در آرایش ناخن‌ها اشاره‌ شده است. برای مثال، در یکی از مطالعه‌های موردی سال ۲۰۱۲ بیان‌ شده است که 2 زن به‌دلیل استفاده از اشعه فرابنفش برای زیبایی ناخن‌های خود باعث سرطان پوست غیر ملانومی در دست‌های خود شده‌اند. یکی از این زنان برای ۱۵ سال هر ماه دو بار ناخن‌های خود را در معرض اشعه فرابنفش قرار می‌داد و دیگری در سال آخر قبل از تشخیص سرطان خود، ۸ بار ناخن‌های خود را در معرض اشعه فرابنفش قرار داده بود.

The post این عادت های آرایشی را کنار بگذارید!! appeared first on رها نیوز.



لینک مطلب

 

توجه به سبک زندگی ایرانی در آموزش زبان‌های خارجی

اخبار

 

رییس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ایجاد 7 زبان در کانون زبان برای آموزش به کودکان و نوجوانان همچنین اکران فیلم در کانون‌ها خبر داد.

علیرضا حاجیان‌زاده رییس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در گفت‌وگو با خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی  ،در خصوص ارائه برنامه‌های تابستانی ویژه کودکان و نوجوانان گفت: با همکاری وزارت آموزش و پرورش از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم تا بحث غنی‌سازی اوقات فراغت یادگیری زبان به بهترین شکل اجرا شود.

وی ادامه داد: بنابر فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص یادگیری زبان‌های مختلف و شکستن انحصار آموزش زبان انگلیسی نگاه ویژه‌ای به این مسئله داریم.

حاجیان‌زاده اظهار کرد: در حوزه محتوا و رویکرد سبک زندگی ایرانی برنامه‌هایی تدارک دیده شده تا همزمان با یادگیری زبان سبک زندگی غربی برای کودکان و نوجوانان اشاعه پیدا نکند.

وی با بیان اینکه در کانون زبان ایران 7 زبان مختلف تدریس می‌شود افزود: از جهتی تنوع آموزشگاه وضعیت  خوبی داریم و این امکان وجود دارد که محتوای آموزشی را ترویج کنیم که این مسئله به عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

رییس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابراز کرد: از جمله برنامه‌هایی که در کانون برای آن طرح‌ریزی شده است آموزش زبان به ایرانیان خارج از کشور است که در این  خصوص اپلیکیشن‌هایی در دست ساخت قرار دارد.

وی ادامه داد: در خصوص این برنامه تاکنون کار تولید محتوا انجام شده اما کارهای فنی آن هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

حاجیان‌زاده از دیگر برنامه‌های کانون پرورش فکری را توجه به فضای مجازی برای کودکان و نوجوانان برشمرد و گفت: قصد داریم در این حوزه فضا‌هایی مفید ایجاد کنیم.

رییس مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: اکران  فیلم از دیگر برنامه‌های جدیدی است که قرار است با همکاری آموزش و پرورش برای کودکان و نوجوانان به نمایش درآید و از  فیلم‌های آرشیو کانون نیز استفاده می‌شود.

دانلود آهنگ جدید محمد علیزاده بنام دچارم کن به اشک عاشقونه

دانلود رایگان

 

دانلود آهنگ جدید محمد علیزاده به نام دچارم کن به اشک عاشقونه

دانلود آهنگ جدید محمد علیزاده به نام دچارم کن به اشک عاشقونه با بالاترین کیفیت

Download New Music Mohammad Alizadeh – Docharam Kon Be Ashke Asheghooneh

... …

 

متن آهنگ جدید محمد علیزاده به نام دچارم کن به اشک عاشقونه :

تو اینجایی درست نزدیک شونه م

تو هر کاری کنی تر میشه گونه م

شکستم بس که دلها رو شکستم

بریدم بس که با غیر تو بستم

تو دوسم داری و اهلی نمیشم

یه عمره عاشق لیلی نمیشم

دچارم کن به اشک عاشقونه

بگیر دستامو برگردون به خونه

مثل من پر از اشتباه مضطرب زیر نور ماه

هیچ کسو اینجوری نخواه

عاشقم توی نیمه راه

گم نکن منو تو گناه

دوره کن منو قد آه

دانلود با کیفیت 128 – 1.50 مگابایت

[دانلود – Download]

دانلود با کیفیت 320 – 3.40 مگابایت

[دانلود – Download] 

meryl_streep_copy.jpg

سلامت و پزشکی

قصد داریم به معرفی هنرپیشه ها و افراد سرشناسی بپردازیم که زندگی مشترک خود هیچگاه خیانت نکرده و وفادار بوده اند.

 

هنرپیشه های وفادار در زندگی مشترک

در حالی که در دنیای امروز به نظر می رسد که هیچ زوجی در هالیوود و در بخش های دیگر دنیا مدت کوتاهی بیشتر دوام نمی آورند و از هم جدا می شوند، ولی ستاره ها و چهره های مشهوری هم هستند که یا وجود فشار بالای زندگی همراه با شهرت، هنوز به هم وفادار هستند و در کنار هم مانده اند.

در مورد این زوج ها و زندگی شخصی شان یا رسوایی هایشان چیز زیادی در مجلات نمی خوانیم، زیرا آنها چنین بهانه هایی برای فروش چند شماره بیشتر به دست مجلات و نشریات زرد نمی دهند. در واقع این زوج های خوشبخت، نمونه ها و الگوهایی از وفاداری به عشق و زندگی مشترک برای دیگر ستاره ها و سلبریتی ها می توانند باشند.

مریل استریپ و دان گامر

مریل و دان حدوداً 38 سال است که ازدواج کرده اند و این زوج الگویی برای دیگر زوج های مشهور هستند. هر دوی آنها در حوزه هنر فعالیت می کنند، مریل بازیگر است و دان مجسمه ساز. ولی مهمتر این است که آنها رابطه موفقی دارند و توانسته اند چهار فرزند موفق نیز بزرگ کنند. مریل یکی از بزرگترین و بهترین هنرپیشه های تمام دوران ها است. وی 18 بار نامزد جایزه اسکار شده و سه بار اسکار برده است. او دو جایزه امی، هشت جایزه گلدن گلوب، دو جایزه بفتا و سه جایزه SAG بدست آورده است.

مریل استریپ و همسرش دان گامر

مریل استریپ و همسرش دان گامر

 

هرچند که او زندگی حرفه ای اش را از زندگی شخصی اش جدا نگه می دارد، ولی در مراسم اسکار 2012، مریل از همسرش تشکر و قدردانی کرد و گفت: «می خوام از دان تشکر کنم چون وقتی در آخر سخنرانی از شوهرت تشکر می کنی، تصویر اونو با موزیک پخش می کنن و می خوام بدونه که هر چیزی که تو زندگی مون براش ارزش قائلم رو اون بهم داده.»

مت دیمون و لوسیانا باروسو

با آنکه مت می گوید که به ازدواج اعتقادی ندارد، ولی از سال 2005 تاکنون با خوشی و خرمی همسر وفادار لوسیانا باقی مانده است. این زوج در سال 2003 با هم آشنا شدند، یعنی زمانی که دیمون مشغول فیلمبرداری فیلم Stuck on You بود و در آن زمان لوسیانا پیشخدمت رستوران بود. دیمون در مورد اولین برخوردش با لوسیانا می گوید: «من پشت پیشخوان قایم شده بودم چون طرفدارا اذیتم می کردن… رفتم اون پشت و یه دفعه لوسی گفت: “اینجا چه غلطی می کنی؟” چون من اونجا کار نمی کردم و رفتم بودم پشت پیشخوان.


مت دیمون و همسرش لوسیانا باروسو

مت دیمون و همسرش لوسیانا باروسو

 

قسم می خورم اون حسی که اون لحظه بهش پیدا کردم واقعی بود و همون اولین باری که دیدمش عاشقش شدم.» این زوج در سال 2005 با هم ازدواج کردند و حالا چهار دختر دارند. دیمون در مورد زندگی اش با لوسی اینطور می گوید: «ما یه قانون دو هفته ای داریم. من هیچوقت بیشتر از دو هفته از خونه دور نیستم. من فکر می کنم تا اونجایی که ممکنه باید در کنار فردی که دوسش داری باشی. همسر من شریک روح منه. دوست ندارم ازش دور بمونم.»

تام هنکس و ریتا ویلسون

تام و ریتا زمانی که روی فیلم Volunteers عاشق هم شدند. این زوج در سال 1988 ازدواج کردند و دو پسر دارند. اخیراً آنها نوه دار هم شده اند. هنکس و ویلسون 28 است که با هم هستند. ویلسون در این باره می گوید: «هرگز فراموش نمی کنم، ما تو تقاطع خیابون 57 و 5 نیویورک یا 58 و 5 دست در دست همدیگه ایستاده بودیم و منتظر چراغ راهنمایی بودیم تا سبز بشه. تام به من نگاه کرد و گفت: “می دونی، می خوام بدونی که هرگز لازم نیست خودتو تغییر بدی تا بتونی با من باشی.” موجی از نمی دونم حس عشق بود یا یه چیز دیگه، ولی تمام وجودمو فرا گرفت. و می خوام بگم تام اینجوری بود و همیشه همینجوری بوده.» هنکس نیز درباره همسرش می گوید: «من بیشتر از لیاقتم خوشبخت و سعادتمند بودم.

تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون

تام هنکس و همسرش ریتا ویلسون

 

از سال 1988 تا حالا من در آغوش گرم یک خونواده گُنده و چاق یونانی، خوشبخت و شاد بودم. اگر من حالا اینجا هستم، به خاطر همسرم ریتا ویلسونه. اون همیشه الهامبخش بهترین کارهای من بوده. من آرزو دارم که همه زندگی شون رو با دوستی به این خوبی، عاشقی با این شور و حرارت، شریکی به این نزدیکی و زنی به این زیبایی که من به عنوان شریک روحم، یعنی ریتا ویلسون داشتم، قسمت کنن.»

داستین هافمن و لیزا گاتسِگِن

این زوج 36 سال است که ازدواج کرده اند و اظهار داشته اند که مستقل بودن، کلید زناشویی موفق آنهاست. آنها چهار فرزند از یکدیگر دارند. داستین اولین بار در 27 سالگی و زمانی لیزا را ملاقات کرد که او 10 سال بیشتر نداشت. آنها در جمعی خانوادگی با هم آشنا شدند. سالها بعد بود که هافمن فهمید که گاتسگن آن روز بعد از ملاقات با او چه گفته بود.

داستین هافمن و همسرش لیزا گاتسگن

داستین هافمن و همسرش لیزا گاتسگن

 

وی می گوید: «داشتیم با مادربزرگ لیزا تو سنترال پارک قدم می زدیم که برگشت و به لیزا گفت: “یادت میاد اون روز بعد از اینکه داستین بلند شد و رفت تو به من چی گفتی؟ گفتی: مامان بزرگ، وقتی بزرگ شدم می خوام با اون عروسی کنم.”» هنوز هم خیلی ها از خود می پرسند که این دو چطور این همه سال در کنار هم مانده اند. هافمن می گوید: «اگه هر دوی شما سعی کنین روراست باشین، زناشویی تون بهتر و بهتر میشه. عشقتون عمیق تر میشه. چون می دونین این بازی – یعنی زندگی – محدوده. من به همسرم میگم: “من وقت زیادی برام نمونده و این وقت باقیمونده برای با تو بودن کافی نیست.”»

هیو جَکمن و دبورا-لی فِرنِس

علیرغم اختلاف سنی 13 ساله، این زوج 20 سال است که کنار هم مانده اند. هیو در سال 1995 با دبورا، بازیگر استرالیایی، سر صحنه سریال تلویزیونی استرالیایی Correlli آشنا شد و سه ماه و نیم بعد به او پیشنهاد ازدواج داد و حتی خودش حلقه ازدواج را برایش طراحی کرد. هیو می گوید: «من تا 26 سالگی با 120 دلار مزد هفتگی به عنوان دانشجو زندگی می کردم. بعد وقتی با دب آشنا شدم، ده برابر بهتر از زندگی مجردی‌م بود. اون خیلی خوشگل بود و فوق العاده شوخ بود. انرژی اون و روحیه‌ش غیرقابل کنترل بود. و اعتماد به نفسش مثال زدنی بود. من همون ثانیه که دیدمش ازش خوشم اومد.

هیو جکمن و همسرش دبورا-لی فِرنِس

هیو جکمن و همسرش دبورا-لی فِرنِس

 

یجورایی دب درست نقطه مقابل من بود. من خیلی بی‌حساب بودم و اون برام خیلی مهیج بود. من همیشه واقعاً مجذوبش بودم و به جایی رسید که وقتی قضیه جدی شد، این کشش من به اون دیگه داشت منو می ترسوند.» دبورا نیز اعتراف کرده است که رابطه آنها هر سال بهتر و بهتر می شود: «من معتقدم به اینکه ما تو این دنیا شریک زندگی و شریک روحی داریم و وقتی من با هیو آشنا شدم، انگار یه جرقه بود و البته که عشق در نگاه اول نبود، ولی همون ثانیه ای که دیدمش می دونستم چه اتفاقی قراره بیفته و این آگاهی رو اون لحظه بدست آوردم و اونم انگار حس کرد که منو داره و البته هیو خیلی بانمک و دوست داشتنی بود.
ولی کشش من فقط به خاطر این چیزا نبود، یه چیزی بود که وقتی نگاهش می کردم فکر می کردم این مرد به عنوان یه دوست تو زندگی من باقی می مونه و بعد این دوستی تبدیل به یه چیز دیگه شد.» این زوج بعد از آنکه دبورا دو سقط جنین را تجربه کرد، یک پسر و یک دختر را به فرزندخواندگی پذیرفتند.

دیوید بکهام و ویکتوریا بکهام

ویکتوریا قبل از آنکه با این فوتبالیست سابق آشنا شود، عاشقش شده بود و دیوید زمانی عاشق ویکتوریا شد که اجرای او را در گروه موسیقی The Spice Girls در تلویزیون دید. شاید بتوان گفت که سرنوشت این دو این بود که سر راه هم قرار بگیرند! آنها در سال 1996 همدیگر را دیدند و تا چند سال مخفیانه با هم می گشتند. در سال 1998 بود که دیوید پیشنهاد ازدواج داد و بقیه داستان را همه می دانند.

دیوید بکهام و همسرش ویکتوریا بکهام

دیوید بکهام و همسرش ویکتوریا بکهام

 

در روز چهارم جولای 1999، دیوید و ویکتوریا در قلعه گوتیک لاترلزتاون در ایرلند با هم ازدواج کردند و دیوید راز رابطه عاشقانه شان را اعلام کرد: «باید با هم خوش بگذرونین. ما چهار تا بچه زیبا داریم که تمام وقتمون رو برای خوشبخت کردن اونا و اطمینان از سلامت شون و خوب بودنشون صرف می کنیم و بیشتر وقتمون رو برای اونا میذاریم. ولی به عنوان یه زوج هم باید برای همدیگه وقت بذاریم و این همیشه برامون اهمیت بالایی داشته».

اوپرا وینفری و استدمن گراهام

همه می دانند که اوپرا وینفری کیست. وی یکی از قدرتمندترین و موفق ترین زنان دنیاست. او از سال 1986 تابحال با استدمن گراهام بوده و با آنکه این دو هرگز پیوند رسمی نداشته اند،  ولی هنوز هم به هم وفادار هستند، هرچند قرار بود در سال 1992 این کار را بکنند که در نهایت منصرف شدند. هر زمان که از آنها در این مورد سوال می شود، هر دوی آنها می گویند که پیوند آنها معنوی است و هیچ چیزی در این دنیا نیست که عشق آنها را نسبت به هم خدشه دار کند و آنها را از یکدیگر بگیرد.

اوپرا وینفری و همسرش استدمن گراهام

اوپرا وینفری و همسرش استدمن گراهام

 

ولی اگر هم قرار باشد روزی آنها این قضیه را رسمی کنند، به احتمال بسیار زیاد استدمن باید قرارداد پیش از ازدواج را امضا کند، زیرا در مورد این زوج، باید بگوییم که اوپرا نان آور اصلی است، و دیگر همه می دانند که ثروت او شاید یکی از دلایلش برای رسمی نکردن این پیوند باشد. هر چه باشد، نصف این ثروت فراوان بعد از رسمی شدن این پیوند به استدمن می رسد!

کشف سرطان واگیردار در میان گونه های جانوری




کشف سرطان واگیردار در میان گونه های جانوری



لینک

897544_399_copy.jpg

سلامت و پزشکی

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با حضور گسترده مسلمانان سراسر کشور در مساجد و حسینیه ها برگزار شد.

 

 مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان 

در نخستین شب قدر و شب ضربت خوردن امیر مومنان علی (ع)، عاشقان اهل بیت(ع) از اقشار و سنین مختلف با حضور در مساجد و حسینیه ها در سراسر کشور به راز و نیاز به درگاه الهی پرداختند. در این مراسم معنوی سخنرانان با استناد به آیات و روایات به ذکر فضایل شب های قدر و تشریح منزلت والای مولای متقیان حضرت علی (ع) پرداختند.

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-1

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-2

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-3

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-4

897539_453.jpg

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-5

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-6

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-7

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان
مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-8

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان

مراسم احیای شب نوزدهم ماه مبارک رمضان-9

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +تصاویر

 

پروژه پالایشگاه لرستان با قدمت بیش از ۷ سال دو دولت را تجربه کرده اما همچنان به‌جای نفت، «وعده» پالایش می‌کند و این روزها زمین آن تبدیل به چراگاه برای چرای دام‌های منطقه شده است.

به گزارش مشرق، وجود
پالایشگاه نفت برای تهیه موادی همچون گاز مایع، نفت سفید، بنزین، گازوئیل،
نفت کوره، آسفالت و قیر به‌عنوان یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی و استقلال
هر کشور مطرح است
.

 

ایران به‌عنوان یکی از
مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده نفت ظرفیت و استعداد احداث پالایشگاه‌های نفت
برای بهره‌گیری از ارزش‌افزوده این صنعت و تأمین نیازهای داخلی کشور را در
سطح بالایی دارد
.

موضوع رفع نیازهای داخلی
توسط تولیدکنندگان داخلی و استقلال کشور از واردات کالا و مواد نیز بر
اهمیت احداث پالایشگاه در کشور افزوده است تا بر اساس فرهنگ اقتصاد مقاومتی
مسئولان به دنبال تأمین نیازهای کشور با بهره‌گیری از توان داخلی باشند
.

پالایشگاه پلدختر در استان
لرستان به‌عنوان استانی استراتژیک در حوزه انتقال خطوط نفت می‌تواند یکی از
مراکز اصلی تولید و تأمین فرآورده‌های نفتی در کشور باشد اما پس از گذشت ۷
سال از کلنگ احداث آن همچنان راه‌اندازی پالایشگاه پل‌دختر در هاله‌ای از
ابهام به سر می‌برد
.

سال ۸۷: تصویب احداث پالایشگاه نفت پلدختر

در مهرماه سال ۸۷ بود که
علی کاییدی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی خبر از موافقت وزیر
نفت با احداث پالایشگاه نفت در پلدختر داد و پس‌ازآن این موضوع به‌عنوان
یکی از مصوبات جلسه استانی سفر هیئت دولت در سال ۸۷ مطرح و تصویب شد
.

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +نصاویر

موضوع احداث پالایشگاه نفت
پلدختر پس‌ازآن مسکوت ماند تا سید حسین صابری استاندار وقت لرستان در جلسه
شورای اداری پلدختر خبر از فعالیت و آمادگی بخش خصوصی برای ساخت پالایشگاه
را داد
.

سال ۸۸: اخذ موافقت‌نامه تخصیص خوراک به پالایشگاه لرستان

در بهمن‌ماه سال ۸۸
استاندار وقت لرستان خبر از اخذ موافقت‌نامه تخصیص خوراک به پالایشگاه نفت
پلدختر را داد تا موضوع ساخت این پالایشگاه رنگ و بوی جدی‌تری به خود بگیرد
.

سید حسین صابری در این رابطه به مهر گفت: موافقت اصولی تخصیص خوراک نفت خام به پالایشگاه پلدختر در تاریخ دوازدهم بهمن‌ماه سال جاری از سوی وزارت نفت صادر شد.

وی با اشاره به شماره نامه
موافقت صادرشده و دیگر جزئیات آن، عنوان کرد: در این موافقت‌نامه آمده است
که به استناد ماده ۲۰ برنامه چهارم توسعه با طرح ارائه‌شده از سوی شرکت
تولید فرآورده‌های نفتی پل مبنی بر احداث واحد پالایشگاه نفت خام به ظرفیت
۳۰ هزار بشکه نفت در روز موافقت شد.

استاندار وقت لرستان با
اشاره به پیگیری‌های ۱۵ ماهه برای ایجاد پالایشگاه نفت پلدختر، بیان داشت:
پیش‌ازاین کارهای مطالعاتی احداث این واحد و همچنین انتخاب زمین و
موافقت‌های سازمان محیط‌زیست، منابع طبیعی و میراث فرهنگی نیز در این زمینه
اخذشده است
.

بهمن ماه ۸۸: کلنگ زنی پالایشگاه لرستان

کلنگ پالایشگاه نفت لرستان
در ۲۱ بهمن‌ماه ۸۸ با حضور هزاران نفر از روستائیان منطقه در محل روستای
«جلگه خلج» شهرستان پل‌دختر به زمین زده شد و این در حالی بود که خبری از
هیچ‌کدام از مسئولان وزارتی برای کلنگ زنی این پروژه ملی نبود
.

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +نصاویر

ماجرای شیرین کلنگ زنی
پالایشگاه نفت لرستان در پلدختر ازآن‌پس به موضوعی تلخ برای مردم تبدیل شد
تا پس از گذشت سال‌ها از کلنگ زنی این پروژه هرروز مشکلات جدیدی بر سر راه
ساخت پالایشگاه پلدختر قرار بگیرد
.

موضوع مخاطرات زیست‌محیطی
احداث پالایشگاه نفت پلدختر به‌عنوان سنگ بزرگی بر سر راه عملیاتی شدن این
پروژه مطرح شد تا قرارگیری این پالایشگاه روی شریان حیاتی پلدختر یعنی در
مرز رودخانه کشکان مانع از ساخت این پالایشگاه شود
.

این در حالی بود که پیش از
کلنگ زنی این پروژه موضوع کارشناسی بودن احداث آن در منطقه موردنظر و
مخاطرات زیست‌محیطی احتمالی بررسی نشده بود
.

سال ۹۱: طرح ارزیابی زیست‌محیطی پالایشگاه پلدختر تائید نشد

مدیرکل وقت محیط‌زیست استان
لرستان در اردیبهشت‌ماه سال ۹۱ با تأکید بر اینکه طرح ارزیابی پالایشگاه
پلدختر تائید نشده است، تصریح کرد: ما پالایشگاه را ملزم به ارائه طرح
ارزیابی زیست‌محیطی کردیم ولی این طرح خیلی دیر به ما ارائه‌شده است و
مطابق ارزیابی‌ها این طرح یکسری ایرادات نیز دارد
.

محمدحسین بازگیر به ایرادات
سازمان محیط‌زیست به این طرح اشاره کرد و بیان داشت: کمیته ارزیابی اثرات
زیست‌محیطی سازمان علت مخالفت خود با اجرای این پروژه را نزدیکی به رودخانه
کشکان عنوان کرده است
.

وی با تأکید بر اینکه مجری
طرح هنوز راهکاری برای جلوگیری از احتمال مشکلات آینده برای رودخانه کشکان
به‌عنوان شریان حیاتی پلدختر ارائه نداده است، تصریح کرد: تا زمانی که این
موضوع حل نشود اجازه اجرای پروژه داده نخواهد شد
.

مدیرکل محیط‌زیست وقت استان
لرستان به قوانین موجود در این زمینه اشاره کرد و گفت: مطابق دو مصوبه
هیئت‌وزیران و همچنین طبق ماده ۱۹۲ قانون برنامه پنجم توسعه احداث
پالایشگاه در هر مقیاسی نیازمند طرح ارزیابی زیست‌محیطی است
.

بازگیر با تأکید بر اینکه
قبل از کلنگ زنی پروژه طرح ارزیابی زیست‌محیطی این پروژه ارائه نشده بود،
افزود: متأسفانه محل در نظر گرفته‌شده برای اجرای این پروژه به رودخانه و
روستاهای اطراف بسیار نزدیک است و این امر در آینده منجر به مخاطرات جدی
خواهد شد
.

ساخت پالایشگاه نفت به دولت دیگر انتقال یافت

فریدون رشیدی فرماندار وقت
پلدختر نیز در اسفندماه سال ۹۱ در جلسه شورای اداری این شهرستان بار دیگر
از عدم اخذ موافقت زیست‌محیطی احداث پالایشگاه نفت پلدختر خبر داد
.

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +نصاویر

وی به وضعیت پالایشگاه این
شهرستان اشاره کرد و گفت: ساعت‌ها وقت صرف مطالعات پالایشگاه پلدختر شده
ولی موردنقد محیط‌زیست قرارگرفته و قرار شد به‌اتفاق مدیرکل محیط‌زیست به
تهران رفته و موافقت زیست‌محیطی پالایشگاه پلدختر را از تهران اخذ کنیم ولی
هنوز موافقت این پروژه اخذ نشده است
.

پروژه احداث پالایشگاه نفت
پلدختر از دولت دهم به دولت یازدهم منتقل شد تا این پروژه مدیران جدید با
رویکردهای مدیریتی جدید را به خود ببیند و امید برای راه‌اندازی آن دوباره
شکل بگیرد
.

حجت‌الاسلام لروند
امام‌جمعه وقت پل‌دختر در خردادماه سال ۹۳ و در آستانه سفر هیئت دولت به
لرستان احداث پالایشگاه نفت پلدختر را به‌عنوان یکی از مطالبات اصلی مردم
این شهرستان عنوان کرد
.

وی اظهار داشت: قرار شد ظرف
مدت‌زمان ۳۶ ماه فاز اول این پالایشگاه به بهره‌برداری برسد، اما باگذشت ۶
سال نه‌تنها پیشرفت فیزیکی نداشته بلکه در ایستگاه کلنگ زنی متوقف‌شده و
روی زمین‌مانده است
.

حجت‌الاسلام لروند افزود:
با توجه به اینکه ۸۳.۵ درصد نفت لرستان در شهرستان پلدختر تولید می‌شود
انتظار مردم از رئیس‌جمهور احداث پالایشگاه در این شهرستان است
.

سرمایه‌گذار جدید وارد ماجرای پالایشگاه نفت لرستان می‌شود

مطالبه احداث پالایشگاه
پلدختر همچنان پابرجا بود تا هوشنگ بازوند استاندار لرستان در شهریورماه ۹۳
خبر از بررسی واگذاری پروژه پالایشگاه نفت لرستان به سرمایه‌گذار جدید را
مطرح کند
.

وی در این رابطه گفت:
پالایشگاه پلدختر ازجمله پروژه‌های بلاتکلیف استان لرستان است که به‌رغم
گذشت چند سال از کلنگ زنی هنوز اجرایی نشده است
.

بازوند بابیان اینکه در حال
مذاکره برای واگذاری این پالایشگاه به سرمایه‌گذار جدید هستیم عنوان کرد:
با توجه به اینکه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا واحد انرژی و گاز نیز دارد
با این قرارگاه در حال مذاکره هستیم
.

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +نصاویر

استاندار لرستان تصریح کرد:
در صورت رسیدن به توافق نهایی پالایشگاه‌های نفت پلدختر و الیگودرز برای
احداث به این قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) واگذار خواهد شد
.

بازوند بابیان اینکه کارهای اولیه در این زمینه انجام‌شده است، احتمال رسیدن به توافق برای واگذاری این پالایشگاه‌ها را قوی دانست.

این در حالیست که موضوع کشف
۳۲ تاقدیس نفت در پلدختر و کوهدشت با ظرفیت ۱۵۰ میلیون بشکه بر اهمیت
احداث پالایشگاه نفت در لرستان افزود و مطالبات مردم برای احداث پالایشگاه
قوی‌تر شد
.

احداث پالایشگاه با ۳۰ هزار بشکه نفت توجیه اقتصادی ندارد

رایزنی‌های استاندار لرستان
برای واگذاری پروژه پالایشگاه پلدختر به قرارگاه خاتم بی‌نتیجه ماند تا
موضوع عدم توجیه اقتصادی برای سرمایه‌گذار دلیل راکد ماندن یک پروژه ویژه
در استان عنوان شود
.

هوشنگ بازوند استاندار لرستان در جدیدترین اظهارات خود در گفتگو با خبرنگار مهر
با اشاره به اینکه پالایشگاه نفت پلدختر مجوز خوراک ۳۰ هزار بشکه نفت خام
را دارد، اظهار داشت: با این میزان خوراک تاکنون سرمایه‌گذاری برای گرفتن
این پروژه اقدام نکرده است
.

 وی علت این امر را عدم
توجیه اقتصاد ۳۰ هزار بشکه خوراک برای یک پالایشگاه دانست و افزود: در ساخت
پالایشگاه‌ها خوراک کمتر از ۱۰۰ هزار بشکه توجیه اقتصادی ندارد و به همین
دلیل سرمایه‌گذار تمایلی برای گرفتن یک پالایشگاه با ۳۰ هزار بشکه خوراک را
ندارد
.

استاندار لرستان بابیان
اینکه ساخت پالایشگاه پلدخترنیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است،
تصریح کرد: یک سرمایه‌گذار نمی‌تواند این میزان سرمایه‌گذاری برای
پالایشگاهی با ۳۰ هزار بشکه نفت کند
.

تخصیص ۱۰۰ هزار بشکه نفت راه اجرایی شدن پالایشگاه پلدختر

بازوند با اشاره به اینکه
در سفری که آقای زنگنه و معاون اول رئیس‌جمهور به لرستان داشتند تخصیص
خوراک بیشتر برای پالایشگاه نفت پل‌دختر یکی از خواسته‌های مطرح‌شده بود،
گفت: امیدواریم بتوانیم به میزان خوراکی که سرمایه‌گذار می‌خواهد برسیم
.

وقتی پالایشگاه تبدیل به «چراگاه» شد +نصاویر

وی بابیان اینکه بیش از ۲
سال است هرچه داد می‌زنیم به سرمایه‌گذار رحم کنید تا برای سرمایه‌گذاری
بیاید نتیجه‌ای ندارد، تصریح کرد: تا زمانی که سرمایه‌گذار نیاید احداث
پالایشگاه نفت پلدختر محقق نمی‌شود
.

استاندار لرستان با تأکید
بر اینکه با توجه به اصل ۴۴ قانون نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری دولتی در این
پالایشگاه داشته باشیم و حتماً باید بخش خصوصی وارد شود، افزود: اگر شرایطی
فراهم شود که مجوز خوراک بیشتری گرفته شود احداث پالایشگاه نفت پلدختر به
نتیجه می‌رسد
.

بنابراین گزارش ایران کشوری
نفت‌خیز بوده و با توجه به وضعیت بازارهای جهانی نفت و موضوع اقتصاد
مقاومتی باید تخصیص نفت برای ساخت پالایشگاه‌های نفت را در دستور کار خود
قرار دهد
.

هزار کیلومتر خط لوله
انتقال نفت با ظرفیت روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت خام در لرستان وجود دارد و
این در حالی است که لرستان جز نگهداری از این خطوط سهم دیگری از آن‌ها
نداشته و امروز به دلیل کمبود خوراک نفت با رکود پروژه مهمی به نام
پالایشگاه نفت پلدختر مواجه شده است
.

قرارگرفتن لرستان در مسیر
خطوط لوله جنوب به شمال آن را به‌عنوان گذرگاه اصلی نفت کشور مطرح کرده است
اما سهم این استان از این موقعیت استراتژیک جز آلودگی‌های خاک و آب و به
خطر افتادن زندگی مردم چیز دیگری نبوده است و امروز برای جبران این
خسارت‌ها تخصیص ۱۰۰ هزار بشکه خوراک نفت پالایشگاه پلدختر خواسته بزرگی به
نظر نمی‌رسد
.

به‌هرروی احداث پالایشگاه
نفت در لرستان موضوعی ملی بوده که نفع آن به همه می‌رسد و کمک بزرگی برای
محقق شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خواهد بود
.




نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: